איך בודקים אם אתר מופיע בגוגל?
כשאתר לא מופיע בגוגל יכולות להיות לזה כל מיני סיבות, סיבות טכניות שמקשות על גוגל לסרוק את האתר או סיבות שקשורות לחוסר התאמה של התוכן. במאמר הזה אסביר לכם מה הגורמים שבגללם גוגל לא מכיר את האתר שלכם ואיך ניתן לגרום לאתר שלכם להתאנדקס במנוע החיפוש של גוגל.
אז כדי לבדוק אם באמת גוגל לא מכיר את האתר שלכם אנחנו יכולים לבצע בדיקה סופר פשוטה:
בתחילת כתובת ה-URL של הדומיין שלנו (או עמוד הבית) נכתוב :site .
האתר שלי לדוגמא יראה ככה site:https://www.digitaltul.co.il
ברגע שאלחץ על אנטר גוגל יפתח את מנוע החיפוש שלו ויראה לי את כל העמודים שהוא ביקר בהם ואינדקס באתר שלי.
ככה נראה אתר שאונדקס על ידי גוגל
פקודת site (לא לשכוח את הנקודותיים), גוגל מצא 12 עמודים באתר שלי
וככה נראה עמוד באתר שגוגל לא מכיר
את המאמר הזה שאתם נמצאים בו עכשיו גוגל עוד לא מכיר ולכן עוד לא הכניס את העמוד הספציפי הזה לאינדקס שלו
מהן הסיבות שבגללן האתר שלי לא מופיע בגוגל?
סיבות טכניות
ביקשנו מגוגל לא לסרוק את האתר. ניתן לעשות זאת בעזרת "קובץ רובוטס" שתפקידו לעזור לבוטים של מנועי החיפוש לנווט באתר שלנו וכמו כן למנוע מהם להגיע לעמודים מסויימים.
כדי לבדוק אם יש חסימה שלא מאפשרת מהבוטים של גוגל להגיע לאתר נבדוק שלושה מצבים:
חסימה בקובץ רובוטס עצמו
כל מה שמופיע ב- Disallow לא יסרק (במקרה הזה הקובץ תקין)
חסימה בעזרת קוד
כל מה שמסומן כ- noindex לא יסרק
חסימה בהגדרות וורדפרס
אם הריבוע יסומן, כל האתר לא יתאנדקס
עניין של זמן
האתר או עמוד ספציפי עלה לאוויר לאחרונה וגוגל עדיין לא הספיק לאנדקס אותו. ניתן לעזור לגוגל לאנדקס עמודים חדשים בכלי מנהלי האתרים ה- Search Console. בעזרת הכלי החינמי הזה של גוגל תוכלו לאנדקס את עמודי האתר ולקבל עוד המון מידע רלוונטי על האתר ועל תנועת הגולשים בו.
מפת אתר לא עדכנית
מפת אתר XML הוא קובץ שבו יש את הרשימה ההיררכיית של כל עמודי האתר. אם מפת האתר לא מעודכנת או היררכיית האתר בעייתית זה בהחלט יכול לעקב את אינדוקס העמודים באתר.
חוסר התאמה של תוכן
יכול להיות שגוגל כן מכיר את האתר שלכם אבל כשאתם כותבים את שם המותג או ביטוי שאמור להציג את האתר שלכם, גוגל בוחר שלא להציג אותו. כדי שגוגל יציג את האתר שלכם תצטרכו לבצע אופטימיזצית SEO לתוכן הכוללת הגדרת כותרות עם ביטוי מפתח, תוכן איכותי הקשור לנושא, אופטימיזציה לתמונות, חיזוק בעזרת קישורים פנימיים ועוד הרבה קריטריונים שקשורים לפרקטיקות לקידום אתרים אורגני.
איך אפשר לבדוק למה שם המותג שלי לא בגוגל?
אם מעניין אתכם לנסות לפצח את זה בעצמכם ניתן לעשות זאת בעזרת ביצוע מספר בדיקות פשוטות:
1. בשלב הראשון גלשו לדף הבית שלכם ולחצו על מקש הימני של העכבר ויפתח לכם תפריט, בתפריט לחצו על האפשרות האחרונה inspect.
2. עכשיו ממש כמו בחיפוש רגיל, תלחצו במקלדת על ctrl F ובחלונית החדשה שנפתחה תוכלו לבדוק האם שם המותג שלכם מופיע בשלושה מקומות מאוד חשובים ב-SEO.
בדיקה האם שם המותג מופיע בכותרת – תגית title.
בדיקה האם שם המותג מופיע בכותרת – תגית description צריכה לתאר עד 160 תווים את המותג .
בדיקה האם שם המותג מופיע בכותרת H1 – כותרת H1 צריכה להופיע פעם אחת ולכלול את הנושא המרכזי של העמוד.
אוקי אז גילינו ששם המותג לא מופיע, מה עושים?
1. מורידים תוסף יוסט
אם הגעתם עד לפה וגיליתם ששם המותג שלכם לא מופיע ב-3 המקומות האלה, תוכלו להוריד לוורדפרס תוסף yoast – ניתן גם למצוא אותו בקלות דרך התוספים של הוורדפרס, הגרסה החינמית בהחלט מספיקה.
2. משנים את תגיות המטא ומוסיפים את שם המותג
כשתפעילו את התוסף ותהיו באזור העריכה של העמוד הרלוונטי , תוכלו לשנות את כותרת ה-SEO ואת תיאור המטא ולהכניס בו את השם המותג שלכם. פה בדוגמא אני מקדמת בדף הבית שלי את הביטוי "בנייה וקידום אתרים".
לפעמים שם המותג שלכם לא מופיע בכותרת כי במקום שהוא יופיע שם, כתוב רק "דף הבית" או ביטוי אחר שהוא פשוט לא רלוונטי.
3. הוסיפו את שם המותג/ את הביטוי שתרצו לקדם לכותרת הראשית ולתוכן העמוד
איך גוגל ידע מה שם המותג שלכם אם הוא לא מופיע בשום מקום באתר? איך גוגל ידע על מה העסק שלכם אם לא כתבתם את זה בשום מקום? ועזבו את גוגל, איך הגולש יבין לאיזה אתר הוא הגיע?
אצלי הביטוי בנייה וקידום אתרים נמצא בכותרת הראשית בדף הבית שלי ושימו לב שהביטוי חוזר מס' פעמים במלל בעמוד הבית שלי. חשוב לא להפציץ בכמות הפעמים שהביטוי מופיע, הכל צריך להיות טבעי ובטוב טעם.
4. תחכו לביקור הבא של גוגל באתר שלכם
כל כמה ימים גוגל מבקר באתר שלכם. אחרי שתבצעו את השינויים, כשגוגל יבקר את האתר שלכם, הוא ישים לב שביצעתם שינויים ולפי זה יעדכן מחדש את הדירוג שלו במנוע החיפוש ותוכלו להופיע.
אם תרצו לקצר את זמני ההמתנה שלכם תוכלו לחבר את האתר שלכם לכלי מנהל האתרים של גוגל – search console ולבקש מגוגל לאנדקס מחדש את העמוד – כלומר, לבקש מגוגל לבוא ולראות שביצעתם שינויים.
עדיין האתר לא מופיע? בואו נבדוק מה יש לגוגל להגיד
לגוגל יש כלי חינמי שנקרא search console בו תוכלו למצוא המון מידע על האתר שלכם – באילו ביטויים האתר שלכם מופיע בגוגל, כמה גולשים נחשפו לאתר, כמה לינקים האתר שלכם מקבל וכמו כן תוכלו לבדוק שם האם יש בעיה טכנית שמונעת מגוגל לסרוק את האתר.
אז הדבר הראשון שחשוב לעשות הוא להתחבר לכלי מנהל האתרים של גוגל.
אחרי שהתחברתם וביצעתם אימות תוכלו לשים את כתובת האתר שלכם בבדיקת דף ולראות מה יש לגוגל להגיד על זה. אם גוגל לא מכיר את האתר, הגישו בקשה ליצירת אינדקס, וככה זה נראה:
לא מבין בזה כלום, צריך אותך בשביל זה..
אין בעיה, עלות של פרויקט כזה הוא 300 ש"ח אחבר אתכם לכלי מנהל האתרים של גוגל, אבדוק את קובץ הרובוטס ומפת האתר שלכם ואדאג לכך שתוך זמן קצר (תלוי בגוגל כמובן) האתר שלכם יופיע במנוע החיפוש עם שם המותג שלכם. אם תרצו להמשיך את עבודת הקידום ולהופיע בביטויים נוספים תוכלו לעשות זאת וביחד נבנה תוכנית SEO שתביא לאתר שלכם לקוחות איכותיים שכבר מחפשים בגוגל את השירותים שאתם מציעים.
לפוסטים נוספים:
בנייה וקידום אתרים - למה איתי?
- בניית אתרים מותאמים לגוגל כך ששם המותג שלכם יופיע בחיפוש
- בניית אתרים רספונסיבים בעיצוב אישי בשילוב תוכנת פוטושופ
- קידום אתרים בעזרת בניית אסטרטגיה שיווקית שעובדת
- שירות מעולה מתוך האהבה אמיתית לתחום ולפיתוח עסקים קטנים ובינוניים